Канарски острови – Тенерифе

Какво ти трябва за няколко дни на Тенерифе? Вземи кола под наем, покани добра компания и се подготви за много преживявания под водата, над водата, на плажа, в планината и дори в пустинята! Запознай се с дружелюбните местни хора и опитай вкусната кухня и положителната нагласа!

Първа среща с Тенерифе

Удивително! Това си помислих още щом палмите ни поздравиха за пристигането ни в късния следобед. Качихме се на пандата и поехме по добре асфалтираните пътища към нашето ваканционно селце.

пътуване до остров Тенерифе на Канарските острови

Червената планина се губеше в морето, а ние точехме лиги по хвалената Канарска кухня. И с право хвалена. Рядко с ръка на сърцето можеш да кажеш, че на някое място всичко му е страхотно.

Е, в Тенерифе не е нужно да се замисляш – храната вкусна, порциите огромни, морските деликатеси си оправдават името.

Втори ден на Канарските острови

И така, стигнал си на Канарите, първата вечер спиш на втория етаж в просторния беличко-син апартамент и на сутринта трябва да избереш между закуска до басейна или топли кроасани от магазина и хващаш пътя. Палмите отново шумят и се поклащат на ветреца. Толкова зелено, толкова топло. А е още само март месец.

пътуване до остров Тенерифе на Канарските острови

Много завои водят от препълващо очите зелено нагоре, където климатът се сменя, и морето се вижда от все по-високо.

Започваш от големия океан с черни и бурни плажове, хора по джапанки – лято. Насочваш се през безкрайни поляни, тесни, лъкатушещи пътища и безброй растения – това е твоята пролет. Когато гледките станат от все по-високо, облаци позират тук-таме и скалите се показват над растенията, ето я есента. каменни и дори пустинни пейзажи. Тук там засъхнала лава и ледените върхове водят към величествените гледки на зимата. Всички сезони за няколко часа, за около 100 км.

И така стигнахме до вулкана Тейде – номер едно!

Пейзажи, на които фотоапарата подскача от радост. За няколко минути можеш да се включиш в играта на „нежния“ вятър на 3555 метра височина над морето, толкова е нежен, че не можеш да си кажеш името от студ.

Let the journey take you to  Уругвай - Колония дел Сакраменто

Не издържахме повече от десет минутки горе и със следващата кабинка на лифта потеглихме към лунния пейзаж в долината около вулкана. Даже и пътят минава между студената лава от последната ерупция.

И така, потегляме надолу към морето и какво да видим?
Плажове – вулканични. Обикновено черен пясък. Много живот кипи около тях, а чарът им е доста каменист. Нестандартно, следователно страхотно!
пътуване до остров Тенерифе на Канарските острови

Ден 3

Морето винаги има с какво да те изненада. Парти пийпл танцуват върху катамарана. С бавни темпове се излежаваш върху мрежата, която единствена те дели от водата. Толкова охлаждащо! А почти отвесните скали предизвикват възхищението ни с причудливите си форми! Това са гигантите на Тенерифе.

Тук водата определено не е за мъже.
пътуване до остров Тенерифе на Канарските острови
Но целта на пътуването и купона на катамарана далеч не беше само хващане на тен и пиене на студена бира. Бяхме тръгнали с фотоапарати на лов на китове.
Ден 4
А под водата?

Там други гиганти и техните дребосъци си играят с водолаза. Той ги мами с храна, а те наивно го преследват като танцуват за нас. Ние,  публиката,  отвътре на жълта подводница се опитваме да познаем коя риба каква е. Трудно ни е, освен за скатовете. Бебето скат е дълго колкото нашия водолаз , но доста по-наивно. Как сладко си играят!

пътуване до остров Тенерифе на Канарските острови

Не се спряхме дотук, яхнахме пандата и се запътихме към пирамидите на Гюймар, чиито старост и точно предназначение все още са предмет на спорове между учените.

Казахме си чао с Тенерифе, наслаждавайки се на последната вечеря там и поемайки мощно от магията на фламенко музиката и танцьорките, които те оставят без думи.

Let the journey take you to  На море в Гърция - какво не крие Атон, третият ръкав на Халкидики

пътуване до остров Тенерифе на Канарските острови

Чао, Тенерифе, време е да хвърлим по едно око на Милано.

Харесва ли ти тази статия?

Следи новини от нас в страницата ни във Facebook.

Вземи своя безплатен албум с птици със съвети за фотография!
Абонирай се за ежемесечни новини!

Сподели идеи или въпроси с нас