Пътешествие из Нова Зеландия – седмица 4 от 4-седмичен маршрут

Oбожаваме факта, че Нова Зеландия е толкова далече. Дори и пътуването до там да ни отне повече от 30 часа летене и трансфери по летищата, цялото пътешествие си заслужава. Бидейки толкова далеч от… всичко, Средната Земя е запазила природната си красота и културата в максимална степен.

Аотеароа е толкова красива, че просто ви трябва превозно средство и шофьорска книжка! Подсигурете си достатъчно време за много спирки по пътя и гледки като от списанията. Тук ще споделим какво преживяхме и видяхме през първата седмица на нашето 4-седмично пътуване (през декември и януари).  Опитахме се да обхванем възможно най-много от просторните земи на тази безкрайно очарователна страна.

Прочетете за целия маршрут – седмици едно, две и три!

Ден 22 Където свършва пътят и дивото започва

Отново рано зарана потеглихме към Bluff , за да хванем сутрешния ферибот за Steward Island. В Bluff не пропуснахме да отбележим Stirling Point – мястото, където магистрала номер 1 започва/свършва. Тази магистрала минава през двата острова и стига чак до нос Реинга на север. Та нещо като края на Нова Зеландия беше този Stirling Point. Фериботът беше една безмилостна борба на капитанът с огромни вълни, отне един час клатене, много повръщане, за да стигнем до столицата на остров Стюард – Обан. Собственичката на хостела ни посъветва как да направим една 3-часова разходка до Залива на Конската Подкова (Horseshoe bay), като минахме през храсти, гори, отдалечени плажове и много месни птици ни пееха по пътя. Голямото разнообразие от птици е характерна черта на неопетнените девствени места из НЗ, там където човекът още не е вилнял. По време на разходката отново се смениха няколко сезона – но зимата не беше от тях. Целият остров създава усещане за интимност – единственото село-пристанище и много гори и плажове за опознаване.

Орнитолози и наблюдатели на птици – това е вашето място! Най-дивите и непокътнати видове ще ви посрещнат тук! Представете си какво ще е разнообразието на по-малките острови, където дори няма хищници!

краят на обиколката ни в Нова Зеландия

Накрая на Южния остров, особено ветровит ден…
Stewart island изглежда много по-спокоен

Ако ви потрябва нещо от телефонния указател, докато се разхождате в гората
Horseshoe Bay

Дали пък Moeraki Balls са единствените такива творения?

Защо ли пък е кръстен Плажът на Мъртвеца?
Картичка от остров Стюард

Ден 23 Оставете се да ви оставят без думи

Като се събудихме сутринта, вече беше лято. Свалихме якетата за вятър и почти проспахме гладкото пътуване с ферибота обратно към Bluff. След около 400 km, последната третина от които под предупреждение за липса на бензиностанции, пристигнахме в Milford Sound във Fiordland. Пейзажите там са дело на глетчери от миналото и Маорски богове (изберете си на коя версия да вярвате) и са трудни за храносмилане от мозъка. Запленени от тях, бяхме си запазили нощувка на лодка, плаваща между фиордите и следяхме как се променя сцената около нас в различните части на денонощието. Повървяхме по известната Милфордска пътека (Milford track), докато ни ядяха пясъчните мухи. А когато падна нощта, не ни остана нищо друго, освен да се втренчим в небето и да броим хилядите звезди. Бяхме заобиколени от тишина, величествени планини и хълмове, вода и звездното небе.

Let the journey take you to  18 правила и съвета за пикник в Нова Зеландия

Пътят до Милфорд саунд е поне два часа през Страната на Вълшебството. Подсигурете си достатъчно време за спирки и вземете широкоъгълния обектив.  Скалите са прекалено големи, за да се поберат в един поглед или кадър!

краят на обиколката ни в Нова Зеландия
Само трябва да отбиеш от пътя и почваш да щракаш апарата.

Пощенската картичка от днес
Milford Sound и селото му при отлив
краят на обиколката ни в Нова Зеландия
Изходихме около 5км от Milford Track  – достатъчно да усетим местните пясъчни мухи

Нощта настъпва…
Екстремните скиори са минали от там вече
Лека нощ!

Ден 24 Силата се пробужда

Слънцето компенсира за нашето ранно ставане с палитрата цветове, с която оцветяваше наоколо. Заходихме към Тасманово море от фиордите. Усети се – лодката започна леко да се поклаща. По пътя на обратно компания делфини и тюлени реши да се присъедини към лодката ни и да си играе около нас. Слънцето се издигна високо и отраженията започнаха да правят пейзажа още по-нереален, като от мечта или сън. Следващата ни дестинация беше Te Anau  – езерно градче, където освен на залезите и разходките, се оставихме и на организиране на приключения в Queenstown и гледахме Междузвездни Войни(заедно с всички учудени местни хора как двама туристи са се сдобили с билет на толкова нашумял и нов филм – уцелихме някой да анулира резервацията си).

Никакво гориво следващите 130км е нормален пътен знак в Нова Зеландия и не е шега. Наливайте гориво по-често, като ходите по отдалечени места или се върнете до най-близката бензиностанция, ако видите такъв знак. Не искате да научавате цените на извънредните бензиностанции по спешност, дори и да намерите такива!

Добро утро!

Мъжки тюлени на ергенско парти

Езерото Te Anau, ~11p.m.

Ден 25 Задачки-закачки и колички за всички

Преместваме се към региона на Queenstown – първа спирка е Arrowtown. Това е поредното вълшебно и добре запазено градче от времената на златната треска. Все още може да се види Китайското село на китайските златотърсачи, а главната улица и къщурките по нея още носят духа и чара на онези времена. Продължаваме към музея Wanaka’s Puzzling World – мястото, където да си раздвижим сивото вещество с многото илюзии, гатанки и задачи и също да раздвижим тялото, опитвайки се да излезем от големия лабиринт. Пристигаме в Куинстаун, изкатерваме се с лифта до върха на един хълм с фантастични гледки към града, реката и планината и се спускаме с тобогани(Luges) по завои надолу. Забавно и сигурно! Този ден не можеше да завърши другояче, освен с неочаквано вкусна вечеря в кварталния(Fernhill road) винен ресторант.

Прекрасните вина на Нова Зеландия трябва да ги комбинирате със страхотна храна. Морските дарове са винаги добра и прясна опция, но кивитата също биха похапнали селекция от сирена от многото овце на острова, да не забравяме и свежите плодове и зеленчуци.

Очарователната главна улица на Arrowtown

Ден 26 Някои могат да летят, някои могат да плуват, но всички могат да пият

Започнахме екстремно с акробатики с лодка по реката (Shotover river jet ride). Този тип лодки е специално измислен, за да може да плава при плитки реки, а днес е еволюирал до преживявания тип Формула 1. Усещането да се носиш с 85км/ч по реката, лавирайки между назъбени надвесени скали, с въртене около оста си – безценно. След слизането само си размразихме ушите и сресахме косите и бяхме готови за следващото преживяване – полет с хеликоптер. На фона на цените в столицата на приключенията, разходката с хеликоптер направо бледнееше(дори пред цените в държави с по-нисък стандарт). От хеликоптера налазихме към веригата на Забележителните (the Remarkables). Заслужили са си името. Кацнахме на скали върху самия връх на върховете на Забележителните, завъртяхме поглед на 360 градуса и после рязко скочихме надолу с хеликоптера, право към летището. Стига с приключенията за днес – преминаваме към винарните на Централно Отаго – от лавандулови дегустационни на открито през реконструирани църкви до модерни зали и пещери.

Let the journey take you to  20 разходки в Нова Зеландия, които ще възнаградят усилията ви

Направете поне едно екстремно нещо, ако искате да сте добър кандидат за киви! Всички приключение са устроени изключително сигурно и ще проверят вашите физически и емоционални граници!

Във винената пещера
Най-религиозната винарна в НЗ
Лавандула и Пино Блан

Ден 27 Люлка над бездната

Това беше най-страшното ни приключение – люлеене над каньона (Nevis Swing). За да стигнеш до там, първо ти трябва автобус 4Х4, после по тънък въжен мост до платформата, висяща във въздуха на 160 метра от реката, на две стоманени въжета. Най-голямата люлка на света има 300 метра дъга и ти дава възможност да скочиш по двойки, напред, назад, с краката нагоре, лице в лице и т.н. в случай, че не ти стига адреналинът. Хората, работещи там са отдадени на чувството си за хумор и мисията да направят преживяването ти по-приятно, леко и запомнящо се (снимки и видео от 6 камери). Уцеляхме люлеенето и вече сме сертифицирани смелчаци. Като сме на тема люлеене, по-късно полетът към Окланд изобщо не отстъпваше на люлката над каньона. За смесените стомашни чувства помогна бялото вино и стюардесата, която поиска лична карта, за да ни го сервира. С такива комплименти се забравя турбуленцията! Закалихме нашите стомаси за финал с една мексиканска вечеря.

Винаги ни питат откъде е акцентът ни. Като чуят че сме от България, кивитата обикновено реагират с „Не срещаме много българи тука“ или „Леле, вие сте първите ми българи“. Да имаш привилегията да си първия, който изгражда представата за цял народ, е голяма чест и много отговорна и приятна задача!

Опашката за известни Куинстаунски бургери
30 минути по-късно можеш да им се насладиш
Пощенската картичка от каньона Невис

Дотук добре
Усмивки за през камерата
Опааааа!
краят на обиколката ни в Нова Зеландия
Някъде по средата на двете секунди свободно падане
Чао, столице на приключенията!

Ден 28 Haere rā!E noho rā!

Последен ден – запътваме се пак към залива Hauraki. Все едно беше вчера, когато плавахме към острова Weiheke… Днес ще изследваме по-малко урбанизиран остров – Rangitoto. Без храна, без хотели, само пътеки. Закатерихме през полета от засъхнала лава, за да стигнем върха и да видим силуета на Окланд в далечината. Природата се е адаптирала и много храсти и дървета растат върху парчетата черна лава, като ни дават сянка и хладина под препичащото слънце. Ако сте по-гъвкави и подвижни, може да влезете в пещерите от лава и да видите какво се крие там. Изморени и мръсни се върнахме в Окланд, за да хванем първия си полет посока към вкъщи.

Let the journey take you to  Венеция - Мурано - Бурано - Верона

Може и да изглежда, че сме видели и направили всичко, но всъщност започнахме да правим списък с неща за следващия път в Аотеароа – Cape Kidnappers, национален парк Abel Tasman, музей Te Papа в Wellington, връх Cook, плуване с делфини в открито море, …

Забулен централен Окланд
краят на обиколката ни в Нова Зеландия
Не много успявят да се мушнат в пещерата…
Какво ли ще правим без дърветата Pohutukawа?

Надяваме се скоро да се върнем в тази безкрайно очарователна страна! Благодарим ти, Нова Зеландия!

Малко статистика

Разпределение на нощувките – Airbnb (15)/хотели (3)/хостели, мотели (8). Средна цена на нощувка 46 евро за двойна стая. Повечето ни настанявания имаха кухня на разположение, някои от тях предлагаха закуска. Навсякъде спахме в самостоятелна стая, повечето пъти тоалетните бяха споделени.

храна : 2/3 от обядите и вечерите бяха навън в кафенета, ресторанти, т.н. Останалата 1/3 бяха приготвени от нас и изядени на пикник. Повечето закуски си приготвяхме сами вкъщи или ги ядяхме по пътя за някъде. Водата е питейна почти навсякъде и е вкусна. Занаятчийските и фермерските пазари са евтин начин да пробваш вкусната органична продукция на земята на Аотеароа.

Транспорт по суша: предимно нашия Нисан Тийда(наричан още джъмпито) под наем, който карахме в продължение на 5541 км. Взехме го под наем от ден 3 в Окланд и го върнахме на ден 26 в Куинстаун и цената, включваща пълна застраховка и gps, беше 1982 NZD, заедно с билети за ферибота от Северния към Южния остров.

Ползвахме ферибот от Южния остров към остров Стюард и обратно, и вътрешен полет от Куинстаун до Окланд. Плавахме с много различни лодки и кораби хем за да разглеждаме, хем да се транспортираме. Дори прекарахме една нощ на лодка в Milford Sound.

Транспорт до НЗ: полет за 900 евро (28h на отиване/35h на връщане) от Истанбул до Окланд с два трансфера в Китай.

Най-важните резервации – предвид летния сезон – бяхме запазили ферибота, нощувките на популярните места, круиза за гледане на китове, круиза в Milford Sound предварително и добре, че бяхме го направили.

Харесва ли ти тази статия?

Следи новини от нас в страницата ни във Facebook.

Вземи своя безплатен албум с птици със съвети за фотография!
Абонирай се за ежемесечни новини!

Сподели идеи или въпроси с нас