Пътешествие из Нова Зеландия – седмица 3 от 4-седмичен маршрут

Oбожаваме факта, че Нова Зеландия е толкова далече. Дори и пътуването до там да ни отне повече от 30 часа летене и трансфери по летищата, цялото пътешествие си заслужава. Бидейки толкова далеч от… всичко, Средната Земя е запазила природната си красота и културата в максимална степен.

Аотеароа е толкова красива, че просто ви трябва превозно средство и шофьорска книжка! Подсигурете си достатъчно време за много спирки по пътя и гледки като от списанията. Тук ще споделим какво преживяхме и видяхме през първата седмица на нашето 4-седмично пътуване (през декември и януари).  Опитахме се да обхванем възможно най-много от просторните земи на тази безкрайно очарователна страна.

Вижте как изкарахме през седмици първа и втора!

Ден 15 Внимание! Минава количка с въглища!

Тъй като бяхме в Миньорския Залив, чухме за старото село Denniston и мината за въглища. Опитен бивш миньор ни разведе из историята и самата мина. Назначи ни различни миньорски професии и докато се усетим, бяхме в живописен стар влак по ръба на планината. В мината се справихме отлично със задълженията си, дори с частта с взривяването. С всички пръсти налице, потеглихме на юг по назъбения бряг и спряхме да се насладим (само визуално) на палачинко-подобните скали Punakaiki. В далечината група делфини изнасяха представление за нас.

Продължихме към Greymouth (най-големия град на западния бряг) с не по-лоши пейзажи. Походихме върху Великата Греймаутска Стена, построена специално да предпазва града от нови наводнения.

Двама копачи на въглища, безброй дървета Pohutukawa, крив път с много изненади…

Гледка от офиса ни

Влизаме в тъмната част на офиса
Видяхте ли пръста вътре? Горките миньори, работещи като клипери 🙁
Подготвяме взрива…
Плащат ни по 3 шилинга на количка
Представяте ли са да работите на колена по цял ден?
пътешественици изследват красотите на Нова Зеландия
Груб бряг, каменист плаж и завладяващо море – западния бряг на Южния остров

Някой за палачинка?

Риболовът е от националните хобита на НЗ. Виждате защо.
пътешественици изследват красотите на Нова Зеландия
Не можеш да се отървеш от красота.

Ден 16 Лъскави частици в купата

Shantytown е реплика на град, който се въртял само около добива на злато. Място, където можеш да се повозиш на парния влак, да се научиш да използваш сито за златни късчета и да се взираш в купа с камъни и вода, като накрая ставаш малко по-богат с няколко късчета злато. Обогатени продължихме към прохода Arthur’s Pass, който е най-високата магистрала в Южните Алпи. След като като погледнахме от високо на виадукта Otira и се запознахме с местния планински папагал Kea, стигнахме селото Arthur’s Pass village, за да пуснем краката в действие и да се изкачим до водопада Дяволската Купа (Devil’s Punchbowl) насред алпийския пейзаж.

Let the journey take you to  Пътешествие из Нова Зеландия - седмица 2 от 4-седмичен маршрут

Алпийски хижи, магазинът затваря в 5, пикник под дърво след потно катерене и така нататък…

пътешественици изследват красотите на Нова Зеландия

Легендарното кафене Jacksons, където всички работещи по магистралата се събирали

Планинският папагал Kea
Дяволска магия
Нашата сладурска хижа

Ден 17 Артър си има невероятен проход

Нямаше как да ни доскучае по пътя за Christchurch поради невероятните места, през който минаваше пътят. Огромни планини, надвесени над езера, каменни гори, прав път до безкрайност ни приветстваха. Бързо след пристигането в Крайстчърч и обяда бяхме готови да покорим центъра. В града има много приятни паркове и градини, исторически сгради и старомоден трамвай. За съжаление още си личат следите от ужасното земетресение преди няколко години. Катедралата е в полуразпад, както и много други стари и нови сгради. Иновативен мол Re:start подкрепя възстановяването от земетресението. Танцов тепих насред открит паркинг разкрасява района около улица Regent. Остава само да пуснеш монета и твоята музика започва да звучи. В близост има скулптура, направена също и дом за обитатели на блатото.

Подобно място едва ли ще видите. Да се надяваме да не бива „разкрасявано“ от още земетресения!

пътешественици изследват красотите на Нова Зеландия

След всеки завой изскача нещо още по-красиво
Какво да правиш на празен път?

Ден 18 От Ривиерата до Пингвинариума

Докато си мечтаем да сме част от експедиция на Антарктика, ще посетим Антарктическия център в Christchurch. Там се запознаваме подробно с всеки аспект на живота по тези ширини, включително със снежните бури и возенето в танкоподобните превозни средства. Не пропускаме времето за хранене на сините пингвини! Само на около 80 км има друг полуостров – Bank peninsula- където освен извънземните пейзажи, си позволяваме да избягаме от града(не че градът е нещо особено натоварващо). Малкото френско селце Akaroa е живописно спокойно място, привлекателно не само за франкофоните. Само се придържайте към туристическите пътища, а не магистрала 75.

Не позволявайте на тесните ленти да ви развалят удоволствието. карайте бавно, така ще имате повече време да попиете гледките!

пътешественици изследват красотите на Нова Зеландия

Ден 19 Лодката никога не е достатъчно голяма

Шофирахе към Алпийско-Тихоокеанския триъгълник (Alpine Pacific triangle), за да стигнем до село Kaikoura – „яж рак“ на маорски език. Селото съществува благодарение на круизите за наблюдаване на китове. Кашалотите са огромни създания, които плашат с размерите си – 20 метра дължина и 3 пъти по-тежки от нашето корабче. Гмуркат се на много дълбоко(1.5км) и завършват гмуркането с грандиозно удряне с опашката си. Видяхме цели два такива големеца и почти забравихме колко клатеше в открито море.

Let the journey take you to  С кола по пътищата на Нова Зеландия

В парка North Hagley в Christchurch имаше парти на открито по случай нова година. Високачествена музика, без алкохол и мирис на цигари, само шалтета и палатки на поляната. Така посрещнахме Новата Година по особено свеж и зелен начин, 11 часа по-рано от нашите приятели у дома.

Да разклатиш лодката или да разклатиш купона- защо не и двете?

Сравнете размерите
Целеустремен албатрос
Представлението, което очаква всеки на борда
пътешественици изследват красотите на Нова Зеландия
Гледките по пътя обратно към Christchurch
Двама оцелели от клатещата се лодка, готови за празненство
Къмпинг“ Честита Нова Година“ 🙂

пътешественици изследват красотите на Нова Зеландия

Ден 20 Гледка на море или море от гледки?

Отправяме се към Dunedin след като си възобновихме енергията (до късно на концерта снощи) и прегрупирахме багажа.Спряхме за традиционния ни вече пикник в градчето Timaru. Беше толкова празно, живо пиле не прехвръкваше. Любезната дама от туристическата информация (ISite) точно преди да затвори ни обясни как да стигнем до плажа и до панаира. На един хълм проведохме новогодишния пикник, минахме през панаира в зелен парк, пълен с кемпери и коли и хора. Градският плаж беше чист и син за завиждане.

Но ние продължихме към природния феномен Moeraki Boulders, топки от камък с почти перфктна кръгла форма, лежащи си спокойно на плажа. Дунедин ни посрещна спокоен и пуст, но с достатъчно отворени ресторанти за вечеря, точно на централната осмоъгълна зона.

Нищо не спира да работи покрай празниците. Подгответе се за 15% надбавка, освен ако няма да си готвите сами или да се возите в собствената си лодка някъде, както всяко киви – жител на Нова Зеландия!

пътешественици изследват красотите на Нова Зеландия

Постижението на деня: Moeraki Balls без нито един човек на снимката
Част от Осмоъгълника на Дунедин!
Стълбите на църквата – перфектното място да прочетеш книгата пътеводител.

пътешественици изследват красотите на Нова Зеландия

Ден 21 Алиса в Страната на чудесата

Графикът за днес е препълнен. Шедьовърът на Централната гара на Дунедин е също и домакин на съботния занаятчийски пазар. Възрастна дама от Ливан ни предложи домашно приготвени вегетариански ястия, които се превърнаха в нашия пикник обяд по-късно. Изкачихме най-стръмната жилищна улица в света според книгата на Гинес. Улица Baldwin се изкачва с по 1 метър вертикално за всеки 2.86 метра хоризонтално и е предизвикателство за пешеходци, колоездачи, шофьори, бегачи и т.н.

Let the journey take you to  Япония - изгряващо слънце и цъфтящи череши

Недалеч от нея е Ботаническата градина – дома на видове от цял свят, построена на три вертикални нива. Можеш да се изгубиш в ароматите на градината с билки или да потърсиш екзотично растение в южноафриканската градина. За финал да похапнеш в парка и да пазиш храната си от хищните чайки. Замъка Larnach в полуостров Otago е единственият замък в Нова Зеландия и следователно най-красивият.  Ако сте се чудили дали банкерите изкарват достатъчно пари, проверете замъка и градините му.

Финиширахме екологично в Penguin Place, резерват за много редките жълтооки пингвини, които са независими и малко антисоциални. Подари тези причини се крихме по изкопи, за да ги зърнем в естествената им среда. Докато възрастните ловяха риба в морето, видяхме децата да чакат вечерята си край едно блато. В болницата за пингвини посетихме женски пингвин, възстановяващ се от борбата си с акула. Страхотна работа вършат хората в резервата и се издържат само от посетители!

Започвайки от Canterbury, през Otago и Southland сушата не спираше. Навсякъде имаше пожарна тревога и паленето на огън беше забранено. Това беше съвсем нов и различен сезон и климат за нас в НЗ. Особено ако го сравняваме с тучни зелени пасища и гори на север.

пътешественици изследват красотите на Нова Зеландия

Замъкът Larnach е построен заради красивата гледка от хълма под него…

Видяхте ли принца? 🙂

Изкопът
Малките жълтооки пингвини
Майката почти се е възстановила

Продължете към последната ни седмица в Нова Зеландия. Или прочетете за седмици първа и втора.

Харесва ли ти тази статия?

Следи новини от нас в страницата ни във Facebook.

Вземи своя безплатен албум с птици със съвети за фотография!
Абонирай се за ежемесечни новини!

Сподели идеи или въпроси с нас