Пътешествие из Нова Зеландия – седмица 2 от 4-седмичен маршрут

Oбожаваме факта, че Нова Зеландия е толкова далече. Дори и пътуването до там да ни отне повече от 30 часа летене и трансфери по летищата, цялото пътешествие си заслужава. Бидейки толкова далеч от… всичко, Средната Земя е запазила природната си красота и културата в максимална степен.

Аотеароа е толкова красива, че просто ви трябва превозно средство и шофьорска книжка! Подсигурете си достатъчно време за много спирки по пътя и гледки като от списанията. Тук ще споделим какво преживяхме и видяхме през първата седмица на нашето 4-седмично пътуване (през декември и януари).  Опитахме се да обхванем възможно най-много от просторните земи на тази безкрайно очарователна страна.

Прочетете за първата ни седмица в Нова Зеландия!

Ден 8 Хака воини в пушека от сяра

Започнахме деня в земята на серните изпарения, посещавайки термалния парк Wai-O-Tapu. Омагьоса ни с термалните езера, реки, водопади и кални басейни – всички в различни ярки цветове. Гейзерът Lady Knox започна да изригва, както всяка сутрин, в 10.15 часа с малко помощ от човешка ръка.  Отидохме в маорското селище Te Puia, за да се разходим из тяхната термална земя и да погледаме културния спектакъл. Привечер посетихме и друго маорско село – Mitai, където освен представление, участвахме в живота на воините в хората и ги гледахме как се придвижват в кану(waka).

Тези очарователни полинезийци, освен че могат да преплуват океан в кану, ще ви изненадат и с качествата си на танцьори и певци – танцът хака и мелодичните песни и пренесоха стотици години назад. Цитат от вожда на племето: „Обичаме и модерни неща като коли, светлини и Фейсбук“.

пътешественици изследват природата, хората, традициите и обичаите на Нова Зеландия

Езерото – шампанско

Приказното езеро

Ден 9 Един пръстен да ги владее, едно село да ги удивлява…

Потеглихме за Матамата, базата към нашия тур в Хобитън (Hobbiton movie set). Цялото село е запазено от снимките на филма и изглежда точно толкова реалистично, както в трилогиите Властелинът на пръстените и Хобитът. Никога не можеш да различиш кое е истинско и кое – изкуствено. Обиколката из селото е подходяща не само за феновете на филмите, но и за ценителите на красивите малки зелени селца. Единственият недостатък са тълпите от хора, но студена бира в легендарната кръчма на Зеления Дракон ще успокои положението.
По пътя ни към националния парк Tongariro, спряхме в малкото езерно градче Taupo и направихме като местните – пикник край езерото. Когато пристигнахме в Тонгариро, ни предупредиха, че на следващия ден времето може и да не става за планински туризъм, затова решихме да направим разходка до водопадите Taranaki. За радост се стъмва след 9 часа през лятото, та имахме време да се приберем по светло.

Let the journey take you to  С кола по пътищата на Нова Зеландия

Средната земя те кани да я обходиш, а наградата за тази изморителна разходка ще бъде да видиш Графството и планинските вериги на Мордор в един ден!

Day 10 …едно прекосяване да ги събере и в пейзажа да ги свърже

Слънчева и ветровита утрин с прогнози за проливен дъжд следобеда. След кратко кандисване, решихме да заходим към покоряването на Tongariro Alpine Crossing (TAC). Представлява 19,4 km трек, минаващ през драматични терени на активни вулкани. Преминаваш през толкова много климатични зони – от алпийски треви до дъждовни гори и от сухи пясъчни хълмове до изумрудени езера. Цялото пресичане на парка завършва на съвсем друго място от започнатото и няма как да се върнеш, ако не си си запазил трансфер. За наш огромен късмет намерихме хора, които ни закараха до паркингa в началото на трека няколко минути преди да започнат проливните дъждове. Да си стопаджия в НЗ е лесно 🙂 С колата прекосихме веригата Abimanawa и стигнахме до Hawke’s Bay точно по време на розовия залез.

Кивитата използват думата ‘трамповане’ за всякакъв вид разходки, трекинг и екскурзии на открито. Не си усещаме краката от трамповане днес!

Ден 11 Сияен като черупка от paua, плътен като сира, изобилен като Art Deco

Стартирахме силно с обиколка по винарните на Hawke’s Bay vineyards и после обиколка на град Напие и неговата арт деко архитектура. Изкачихме се до връх Te Mata, където дори облаците не затъмниха гледката наоколо. Вино, изкуство и гледки, заедно с дружелюбни хора и лежерно ежедневие – това е Hawke’s Bay (и вероятно важна част от живота в Нова Зеландия като цяло).

Let the journey take you to  Любимите ни винени преживявания от 18 държави

Няколкото облака този ден не ни уплашиха, а ни дадоха нова перспектива. Добре, че изкачихме връх Дуум вчера!

Ден 12 Изявени създания във ветровитата столица

Сутринта компенсира за лошото време предишния ден и се събудихме с гледка към светещия Тих океан в нашите френски прозорци. Карахме до столицата Уелингтън, за да се запознаем с местните ветрове, хълмовете и тълпите насред Коледната вечер. След като запасихме храна и се повозихме на лифта, за да видим пристанището и центъра отгоре, продължихме към Weta Cave, за да научим какво се случва в работилницата в предградието Miramar. Там се случва правенето на филми в Нова Зеландия и много артисти и художници работят в студиото, за да пресъздадат всяко същество във филмите по реалистичен начин. Вечеряхме гурме предколедно в старовремското кино на квартала.

Ако някога сте се чудили как създанията по филмите изглеждат толкова истински, имайте предвид, че направата само на една вежда на модела отнема на човек няколко седмици. Всеки косъм се приготвя и поставя ръчно. Талантливи майстори рисуват ръчно ириса на окото. Дори капките пот са като истински! Не е позволено да снимаш в работилницата…

Ден 13 Сребърната Коледна монета

Рано зарана вече бяхме натоварени на ферибота с нашата кола и пътувахме към Южния остров. Да се придвижваш измежду фиорди е незабравимо преживяване. Пристигайки в Picton , поехме по пътя на Кралица Шарлота (Queen Charlotte drive) и продължихме да оставаме безмълвни пред красотите на фиордите (Marlbourogh Sounds). Имаше малки скрити от растителност и завои плажове, пълни с хора на пикник. Нашата Коледна вечеря беше при домакините ни в тяхната градинска вила в Blenheim, където срещнахме много нови интернационални приятели.

Let the journey take you to  Пътешествие из Нова Зеландия - седмица 1 от 4-седмичен маршрут

Лесно е да се сприятелиш с някого в тази страна – всичко са толкова дружелюбни и отзивчиви. И тъй като Нова Зеландия приветства всеки – можеш да седиш на една маса с много националности и да си направите многокултурен пир!

Ден 14 По-див от совиньон блан на самотен плаж

Blenheim се оживи на 26 декември – т.нар. Boxing day, а ние го напуснахме, за да дегустираме няколко вина по източния бряг. Отбихме се в националния парк Nelson Lakes, обядвахме с пикник край езерото Rotoiti, докато с нас обядваха някакви досадни насекоми на езерото Rotoroa. Прекосявайки острова от изток на запад достигнахме Granity на Миньорския Залив (Miners Bay) точно на време за отлива на Тасманово море и огромен плаж само на наше разположение.

Пясъчните мухи и комарите ни налазиха, особено както рядко уцелвахме верния репелент или точното количество на вятър с местна бира!

Научете какво се случи през третата ни седмица В Аотеароа! Или започнете от началото.

Харесва ли ти тази статия?

Следи новини от нас в страницата ни във Facebook.

Вземи своя безплатен албум с птици със съвети за фотография!
Абонирай се за ежемесечни новини!

Сподели идеи или въпроси с нас