Пътешествие из Нова Зеландия – седмица 1 от 4-седмичен маршрут

Oбожаваме факта, че Нова Зеландия е толкова далече. Въпреки че пътуването до там да ни отне повече от 30 часа летене и трансфери по летищата, цялото пътешествие си заслужава. Бидейки толкова далеч от… всичко, Средната Земя е запазила природната си красота и културата в максимална степен.

Аотеароа е толкова красива, че просто ви трябва превозно средство и шофьорска книжка! Подсигурете си достатъчно време за много спирки по пътя и гледки като от списанията. Тук ще споделим какво преживяхме и видяхме през първата седмица на нашето 4-седмично пътуване (през декември и януари).  Опитахме се да обхванем възможно най-много от просторните земи на тази безкрайно очарователна страна.

Ден 1 Kia ora! Добре дошли в Земята на Дългия Бял Облак!

Вдишахме дълбоко свеж въздух и се качихме на автобуса SkyBus от летището. Любезният шофьор ни остави в централната бизнес зона на Окланд – Auckland CBD(Central Business District).
След 10 минути по баира нагоре (което ни дойде добре след 2 дни седене в самолети) достигнахме до апартамента ни от Airbnb и моментално се отправихме към открояващата се кула (Sky Tower) на Окланд. Оказа се, че е най-високата сграда в южното полукълбо. Да имаш 360-градусов поглед над града, докато стоиш върху стъклен под, е добро начало в Нова Зеландия. Търсачите на силни усещания могат да скочат с бънджи от кулата или да се разхождат около нея по платформата на 192 метра от земята.

Лятото започва, затова джапанките са задължителни. Не забравяйте обаче връхна дреха за вечерите!

пътешествие из Нова Зеландия
В далечината се вижда вулканичния остров Rangitoto, който посетихме в последния си ден в Нова Зеландия.
Розова вело-магистрала!
Sky Tower в коледни цветове

Ден 2 Сладко като мед hanuka с картоф kumara

Решихме да прекараме деня на остров Waiheke. Само 15 минути разходка от Окланд CBD са нужни, за да стигнеш до фериботния терминал. След 40 минути плаване пристигаш до красивия остров Waiheke. Погледнахме няколко брошури и карти и се уверихме, че на крак можем да видим много неща, недалече от селото Oneroa. Според местните, автобусната мрежа е добре развита и всичко е на максимум 20 минути возене с автобус.
Успяхме да посетим 2 красиви плажа и три винарни с невероятни, целунати от слънцето вина и обстановка. По пътя ни обратно към залива Matiatia послушахме съвет от сомелиер и хванахме една неутъпкана пътека, която ни преведе през зелени поля, лишени от погледа на туриста и лазурни отражения в морето.

Остров Weiheke е истинско бижу от колекцията острови на залива Hauraki! Наздраве!

Ден 3 Голямото каране на север

Насладихме се на мързелива сутрин в едно от Окландските кафенета в квартала и по обяд си взехме колата от бюрото за коли под наем. Докато се адаптирахме да караме от лявата страна на пътя, се придвижвахме на север от Окланд. По пътя към Northland (Северната земя) направихме няколко спирки. Късен обяд ни зарадва в градчето Whangarei, заедно с басейна на полу-пресъхнала река и запазени къщи във викториански стил. С кратка отбивка стигнахме и до водопадите Whangarei – водят се най-фотогеничните водопади на севера. Не пропуснахме и да спрем за тоалетна в Kawakawa – перфектното място за това. Това село е известно с тоалетните си в стил Хундертвасер (Hundertwasser) и оцелява на картата благодарение на туристическия поток към тях. Стигнахме в Kerikeri точно на време за вечеря (обикновено между 7 и 9 в Нова Зеландия). Изпратихме слънцето на запад с нашата домакиня в нейната вила по средата на провинцията.

Let the journey take you to  Италия - Бергамо

Новозеландците и техните гости са големи късметлии, тъй като на островите има само един-единствен вид отровен паяк – katipō spider. Така и не го срещнахме на живо, както и не срещнахме човек, имал близки срещи с него.

Животът е толкова прекрасен, когато пиеш каберне фран на верандата.

Ден 4 Дори и злите духове ги е страх от сблъсъка на две морета

Станахме рано и шофирахме до Kaitaia за нашата екскурзия до 90 Mile beach (плаж от 90 мили) и нос Reingа. Нашият маорски шофьор и екскурзовод (на име Waru – означава номер 8 – сетете се защо) ни повози изкусно през дългия само 88 километра плаж. После ни инструктира как да се пързаляме по корем върху дъска по пясъчните дюни. Изследвахме специфичната флора и фауна и се поразходихме в парка на нос Реинга, дори видяхме мястото, където Тихият океан среща Тасманово море. Waru ни заведе и на някакви скришни плажове и на най-доброто място за сладолед, след което посетихме Kauri kingdom – царството Каури(древно дърво, което може да живее над 2000 години), за да видим спираловидно стълбище в огромен дънер от каури.

Най-северната част от страната е ще свърши страхотна работа за картички!

Тръгваме от върха на дюната…
…и финишираме в потока

Ден 5 Срещи с морския живот и киснене в горещи басейни

Bay of Islands(Залива на островите) е известен дом на хиляди делфини. Нашият круиз потегли от Paihia и недалеч от там видяхме косатки или орки. Тези хищни делфини не бяха очакваните срещи по това време на годината точно в този залив. Определено си обяснихме защо няма много други делфини в областта. Минахме през дупка в скалата „Hole in Rock“ – друго грандиозно творение на природата, където ни заобиколиха няколко делфина от вида афала(bottlenose dolphin). Акостирахме на единия от островите за кратка разходка и попиване на заобикалящата ни красота. Корабът ни остави в пристанището на Russel, друго малко градче с богата история. За капак прекарахме следобеда в минерални извори, следвайки съвета на нашата домакиня. Още се усеща на мирис колко добри за здравето са били тези минерални басейни с различни температури на водата.

Let the journey take you to  Най-добрите места за пътуване според типа пътешественик

Не бъркайте понятията за орки (на английски – orcas и orcs)! И двете са много опасни и готови да ви изядат, само че едни ще ги видите само по книгите и филмите!

Ден 6 700 километра и 7 акорда

Деня го посветихме на дългия път от Northland до централната част на Северния остров. Освен 700-те километра на пътя, отбелязахме този ден с почивка за кафе в живописното селце Rawene покрай застоялите води на пристанището Hokianga – удавена долина с обширно устие. Там, където Тасманово море се превръща в Hokianga, можете да останете спокойно един ден и само да гледате, а за всички екопътеки ще са нужни поне няколко дни. Подминахме малкото градче Опонони и продължихме на юг по назъбеното крайбрежие на Тасманово море. Без да сме планирали, стигнахме до езерата Kai Iwi  – бяха много по-сини, отколкото можехме да възприемем. Пътят ни мина през древните гори от дървета каури, където имахме честта да видим най-старото живо каури дърво на име Tane Mahuta. След тези съкровени срещи ни очакваха задръствания по дългия 100 км метрополитен на Окланд. Най-накрая стигнахме до Средната Земя и нашата къща в Otorahanga. Беше петък вечер и заедно с местните купонясвахме на жива музика в единствения работещ след 9 часа бар в града.

Денят беше белязан от цъфтящите дървета Pohutukawa и звука на китарите!

Day 7 Звездни флуоресцентни небеса…

Пещерите Waitomo са световноизвестни със светещите червеи. Вярвахме, че комбинацията на звездоброене и спускането в гуми по тунелите на реките на пещерите ще бъде едно от преживяванията, които ще изпъкнат в нашето пътешествие из Нова Зеландия. Оказа се вярно. Добавихме и плаване с лодка из залите на пещерите, за да завършим с тихо съзерцаване на „звездното“ небе от пашкули на насекоми, произвеждащи светлина и привличащи по този начин храната си. Капитанът на лодката навигираше из тунелите, дърпайки различни въжета с ръце. След това приказно нощно небе посред бял ден в подземните пещери, продължихме към Rotorua, завършвайки изморителния ден на Манджа стрийт (Eat street) в оживената съботна вечер.

Let the journey take you to  Пътуване до другия край на света – дребни спънки по пътя

Серен град върху древна земя!

пътешествие из Нова Зеландия

Вижте как неуморно продължихме да се удивляваме и през седмица две на нашето пътешествие в Нова Зеландия!

Харесва ли ти тази статия?

Следи новини от нас в страницата ни във Facebook.

Вземи своя безплатен албум с птици със съвети за фотография!
Абонирай се за ежемесечни новини!

Сподели идеи или въпроси с нас