Япония – духовността на Коясан

Решението ни да посетим Япония ни повлия да прочетем малко повече за нея, дори и в художествената литература. От дебелите книги с много илюстрации научихме за съществуването на планината Коя и градчето Коясан, основано след като един монах (Кобо Дайши, познат и като Кукаи) го намерил за подходящо място да практикува будистки медитационни техники и да основе храм там. Така започва историята на едно от най-светите места в страната – централата на шингонския будизъм.

Днес тук има много храмове, които привличат много туристи, не само защото са красиви произведения на изкуството, а защото в тях все още живеят монаси и предлагат възможността да спиш в храмовете, в традиционни стаи и да участваш на сутрешната молитвена церемония заедно с тях. Добре дошли в Коясан!

пътуване до Коясан в Японоя

Така и ние бяхме съблазнени от този факт и поставихме Коясан като част от нашия маршрут. Беше забавно самото пътуване към него, да започнем от там…

Събуждаме се ние около 6 часа в Киото с цел да си оправим багажа и да тръгнем навреме със сутрешния влак-стрела към Осака. Времето ни на пристигане в гарата наложи да тичаме към перона една минута преди заминаването на влака. В последния момент скачаме във влака и той потегля. Какво облекчение, мислим си ние с леко опотени чела. Влиза културната японска кондукторка за проверка на билети, а ние тъкмо засичаме скорост на влака от 270 km/h и се кефим.

Идва нашият ред за проверка и момичето ни гледа странно и вика: „Ама вие знаете ли, че това е влака за Токио, Осака е в обратната посока.“ Уууупс 🙂 Та разбрахме се, че най-близката спирка е Нагоя и можем да слезнем там и да си хванем влак на обратно. Кофти, загуба на време за нищо. Обаче винаги има и нещо хубаво – возихме се на най-бързия влак стрела Нозоми за без пари 🙂 И не се вкопчиха в идеята да ни глобяват, макар че си бяха в правото. Объркал си се, няма проблем. Добре, че карат бързо, та след около час и половина бяхме в Осака, от където със смяна на три други влакове пристигнахме до гарата под Коясан и с въжено влакче се качихме горе (около 900 метра над морето). От там може да се ходи до центъра на града само с градски автобуси, ходенето пеша(по участък с много завои и стръмна пропаст около пътя) е забранено.
И след около десет минутки със автобуса, който ни го препоръчаха любезните служители на автогарата, пристигнахме пред нашия храм.

Let the journey take you to  Пътешествия в кутия

На входа на нашия храм Йочи Ин
пътуване до Коясан в Японоя

Бяхме посрещнати от млад монах, който учтиво ни помоли да изчакаме за момент и извика някой по-старши, който ни показа храма и стаята ни и почерпи със японски зелен чай и сладкишче. Почти беше станало 2 часа следобед, а толкова неща трябваше да се посетят. Пийнахме чая на две-три глътки и дим да ни няма – имаме да разглеждаме целият Коясан за няколко часа. 🙂

Село Коясан ни заплени с чара си на малко селце с една главна улица, много храмове – кой от кой по-красиви, магазините за сладки и грънчарство. Не сме от най-религиозните хора, та не задълбахме в много детайли за значението на всеки един от храмовете и паметниците, които видяхме. Наблегнахме повече на външната им красота и грандиозност.

Тези дървета убиват всякакви мнения на човек, че е висок 🙂

Много храмове, много чудо, време е да изкатерим главната улица на Коясан, за да се доберем до Йочи Ин, където почивката е неизбежна, за наше щастие.

Легнахме си доволни в стаята ни в храма, и макар и стените да бяха като хартиени, се наспахме добре на чистия въздух. Сутринта посетихме сутрешната молитва на монасите, където пяхме заедно и научихме техники за медитация.

пътуване до Коясан в Японоя
Трудно ще си объркаме стаята

Харесва ли ти тази статия?

Следи новини от нас в страницата ни във Facebook.

Вземи своя безплатен албум с птици със съвети за фотография!
Абонирай се за ежемесечни новини!

Сподели идеи или въпроси с нас