Бразилия – да идем до водопадите

Самба звуците до малките часове, жегата, бразилската бира и приказките с новия ни познат от Хаваите са нещата, които последно правихме в Рио. След това отидохме на международното летище да хванем полета до Сао Пауло и от там до Foz do Iguaçu, за да се доберем до красотите, наречени водопадите Игуасу.

Опашката за оставяне на багаж и check-in беше една и съща, та отне около час да се отървем от раниците. Летяхме с Gol Airlines, единствената забележка ни е, че закъсненията ги нямат за нищо при тръгване, обаче имат добри пилоти и наваксват някак си (за ужас на пасажерите). ✈✈✈
Красотите започнаха да се изреждат около нас още със самото ни потегляне със самолета.
пътуване от Рио де Жанейро в Бразилия до водопадите Игуасу със самолет

В Сао Пауло нямаше проблеми, ако не броим закъснението на полета с малко под час. Лека предрямахме в самолета и след като отворихме очите – нова гледка! Видяхме под нас река Río Paraná и един от най-големите язовири на света Itaipu. А малко по-далеч една бяла точица на река Игуасу са така желаната дестинация за хиляди хора – водопадите Игуасу.

Успяхме да заснемем и Моста на приятелството, който свързва Бразилия и Парагвай. След няколко дни ще го използваме, за да идем там.

Вдясно – мостът на приятелството

И ето ни, кацнахме на летището във Фоз до Игуасу. Късен следобед е, остава ни само да си намерим хостела и да напълним коремчетата с малко хранителни запаси.

пътуване от Рио де Жанейро в Бразилия до водопадите Игуасу със самолет

Намирането на хостела се оказа не толкова лесно, след като автобусът ни остави на грешната спирка (уж показахме карта, уж „да, да, знаем го“). Та да си ходиш така някой друг километър с раничката на гърба не е лека задача. Нямаше и кого да попитаме още колко ни остава, нито пък имаше тротоари. И така, по края на шосето си вървим пъшкайки, докато не започна градът и един много добър човечец вместо да се мъчи да ни обяснява, ни натовари във вана си и ни докара за без пари до хостела. Бяхме много благодарни и успяхме да изровим от едната раница една сувенирна българска подложка за чаша и да му я подарим. Хареса му много нашият жест.
До тук добре, хостелът супер, домакините любезни, температурата по-добрa от Рио, абе нещата почват да се подреждат.

Let the journey take you to  Бали - юг

С малко притеснение домакинът ни сподели, че утре щяло да има протест на градския транспорт и няма да има автобус до бразилската страна на водопадите. Лошо. Обаче ние сме гъвкави, веднага променихме плановете за спане. Ще останем да спим още една вечер на бразилска страна и ще гледаме водопадите и в двете държави с база от тук. Та на сутринта отскачаме до Аржентина, защото международните автобуси работят. На другия ден ще сме в Бразилия (дано протестът да не продължи) и след това заминаваме за Парагвай. Да видим.

Преди това малко да мезнем.

пътуване от Рио де Жанейро в Бразилия до водопадите Игуасу със самолет
Дотук това най-евтиният per kilo ресторант – 22 реала на килограм – и вкусен!

И така завърши денят, в който изминахме 1208.62 километра и се настанихме в една съвсем различна Бразилия…

Дали ще си заслужават водопадите?

Още от обиколката на Южна Америка.

Харесва ли ти тази статия?

Следи новини от нас в страницата ни във Facebook.

Вземи своя безплатен албум с птици със съвети за фотография!
Абонирай се за ежемесечни новини!

Сподели идеи или въпроси с нас