Обиколка на Доха – да се запознаем с Катар

След като Марти сподели опита си по въпроса дали трябва дали си заслужава да посетим Доха, знаехме, че трябва да дадем на града (поне малък) шанс. Тъй като летището в Доха е хъб за Qatar Airways, е лесно да стигнеш до Доха и да имаш няколко часа престой между полетите.

По пътя за Сейшелите имахме 8 часа престой в Доха и то по време, когато можем да хванем последнaта за деня организирана обиколка на Доха. Започва в 8 часа вечерта, и ще разглеждаме Доха по тъмно. Резервирахме Doha City Tour онлайн предварително и очаквахме с нетърпение да стъпим в една от най-богатите страни в света.

Ето какво се случи по време на обиколката, нашият опит и всички неща, които ни впечатлиха в Катар и Доха. Нашето мнение е, че ако имате няколко часа да чакате на летището, не трябва да изпускате обиколката на Доха.

Пристанището

Веднага след като се качихме на автобуса, нашият водач – дама от Сингапур, започна да рисува картината на Катар и Доха за нас. Чудим се къде са катарците – всички, които сме срещали досега, работещи на летището, както и за тази обиколка – определено не са от Катар. Може би катарците заемат само работни места от висок клас и безмитни магазини, хигиенизирането на тоалетни и туристически гидове не са от тези високопоставени професии.

Напълно осветена и огромна магистрала ни отведе от летищния терминал до град Доха. Подминахме частния терминал за кралското семейство, точно навреме, за да научим от нашия гид, че Катар се води най-богатата страна в света. Без майтап.

Харесаха ни вибрациите на пристанището. Беше вечер и съответно не толкова горещо, много хора си бъбреха и наблюдаваха хоризонта на Доха. Някои просто се бяха обтегнали в паркираните си коли, други похапваха с изглед към входящия и изходящия трафик на яхти и лодки с различен размер и украса.

Let the journey take you to  Как ни очарова Солун - кратък пътеводител

Мислехме си – добре, все още има някои прости удоволствия в най-богатата страна в света. Но след това продължихме с обиколката …

Exploring Qatar with Doha City Tour, the Harbor

Културно селище Катара

Това ще да бъде най-красивото селище, в което някога сме стъпвали. Представлява комплекс от различни сгради в арабски и международен стил. Повечето от сградите се използват за провеждане на различни художествени или културни събития и дейности. Има огромен площад с фонтани и само няколко души, които минаваха покрай него.

Би било чудесно да можем да посетим изложба или представление, но може би следващия път. Започваше да става късно и може би културното селище Катара бе извън работно време, така че беше почти празно и ми се стори леко призрачно.

След като прекарахме твърде много време в селфита с фонтаните и осветените сгради, продължихме към следващата ни спирка, която изглеждаше още по-красива. По пътя минахме през шедьоври на разкоша като Президентския дворец и красиви статуи на орикси – ориксът (вид антилопа) е националното животно на Катар. Не можехме да пропуснем големите плакати и билбордове с лицето на емира на Катар. Гидът ни сподели, че това е начинът обществото да покаже подкрепата си към него.

Exploring Qatar with Doha City Tour, Katara Cultural village

Перлата

Кoй е по-по-най? The Pearl. Един изкуствен остров с огромен размер, с поне едно частно пристанище и много чужденци, имащи право да купуват имоти в него. Така че, ако наистина искате да се похвалите с парите си, просто ни покажете нотариалния акт за вашето жилище в Перлата.

Отбихме се в магазина на Ферари – само за да проверим дали имат отстъпка или безплатнo возене за травъл блогъри. Нямаха. Решихме да опитаме и конкуренцията от другата страна на улицата – изложбената зала на Ролс Ройс. И там не стана. Така че трябваше да се развеселим с няколко селфита с моста и по стълбите, с изглед към луксозен ресторант (не питахме за отстъпки за блогъри).

Let the journey take you to  Сенегал - птици, тубаби и плажове

Подминавахме през зони с небостъргачи и посолства, снимки и видео не бяха разрешени. Човек може да види колко стотици милиарди пари има в този изкуствен футуристичен град. Каква загуба на пари, мислехме си, като гледахме със схванатите си вратове нависоко и бяхме щастливи, че похарчихме само по 11 долара, за да видим милиарди долари в сгради.

Exploring Qatar with Doha City Tour, The Pearl

Откритият пазар

Беше време да видим другата страна на Катар и Доха – местата, където хората, които не могат да си позволят Мазерати, биха отишли. И така стигнахме до открит пазар. Може би е още една атракция, но ни харесаха нейните вибрации!

Пазарът бе пълен с магазини, сергии, кафенета, наргилета, семейства, хора на разходка, хора, които пазаруват, хора, продаващи всичко, от което се нуждаете. Нашият автобус с туристи просто се разля в хаоса, някъде между увеселителния парк за децата, наргиле-баровете с изглед към тълпите от минаващите хора, магазините с подправки, бонбони или тъкани.

Чухме птици да пеят и се насочихме към „пазара за птици“. Декоративни птици биват държани в клетки за продан като домашни любимци. Имаше и котки, точно до птиците, така че това беше голям купон. Усещахме аромата на стотици подправки, сушени плодове, чай.

Хапването ставаше все по-належащо, когато видяхме типично заведение за бързо хранене – дюнер кебап. Сметнахме, че ни дават добър курс за нашите долари, но след като научихме официалния курс на риала, просто бяхме радостни, че поне храната беше вкусна … Това беше най-успешният опит да усетим вибрациите, звука, аромата и вкуса на Доха. Любимата ни спирка от обиколката на град Доха.

Let the journey take you to  Грузия - добре дошли в страната на неочаквано красивото

Exploring Qatar with Doha City Tour, open-air market

Практично

Нямате нужда от виза за обиколката в град Доха, ако сте български граждани. Турът започва с попълването на формуляр за преминаване на имиграцията и това нещо, за група от 50 и повече души, отнема известно време. Бъдете търпеливи!

Към момента на публикуване на тази статия (юни 2018 г.), цената на обиколката с автобус е 11 USD на човек. Хубавото е, че тя включва бутилка вода, а водата в Катар е доста скъпа. А се нуждаем от много вода, за да се хидратираме в пустинята.

Ако искате да си купите сувенири, някаква храна или напитка, е хубаво да имате някакви катарски риали, но това не е задължително. Ние се справихме добре и с американски долари.

Вземете леко яке, защото може да е студено в автобуса и във всички климатизирани помещения. В противен случай навън винаги е горещо, дори и вечер.

Можете да запазите тура онлайн тук, а после трябва да се появите на мястото на срещата 1 час преди него.

Exploring Qatar with Doha City Tour, open-air market

Наистина се наслаждавахме на обиколката на Доха, защото беше перфектно организирана, евтина и ни даде хубаво въведение за Доха и Катар. Препоръчваме я на всеки, който има по-дълъг престой в международното летище в Доха.

От друга страна, искаме ли да се върнем в Доха и да останем за по-дълго? Може би не – тя е прекалено лъскава, скъпа, изкуствена и празнеща портфейла. Но искаме да разгледаме Катар извън Доха и се надяваме да се изгубим в типични градове и гостоприемни села, или из пустинните дюни …

Doha City Tour - explore Doha, Qatar in the evening
За Pinterest

Били ли сте в Доха? Какви са впечатленията ви? Кои места от Катар бихте ни препоръчали?

Сподели идеи или въпроси с нас

Вземи своя безплатен албум с птици със съвети за фотография!
Абонирай се за ежемесечни новини!